بهره برداری از ۱۳ پروژه شهرداری فردوس در ایام دهه فجر سال جاری

 شهردار فردوس گفت: امسال در ایام دهه مبارک فجر، ۱۳ پروژه با اعتبار ۷۰ میلیارد و ۳۰۹ میلیون تومان افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

حسین اکبری در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: از این تعداد سه پروژه احداث پارک محله ای روبه روی دانشکده پیراپزشکی ، خیابان همافران یک و نیز احداث پارک محله انتهای خیابان شهید رحیمی( شهرک صدا و سیما) به مساحت پنج هزار متر مربع و اعتبار پیش بینی شده یک و نیم میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: در طول عمر شهرداری فردوس ، اولین سالی است که در طی یکسال ۷۰ میلیارد تومان پروژه قابل بهره برداری در شهرداری تعریف و اجرایی شده است.
 
شهردار فردوس در ادامه از بهره برداری از پروژه بازار بزرگ شهروند به عنوان پروژه شاخص شهرداری در ایام دهه فجر یاد کرد و گفت: در این پروژه به عنوان بزرگترین پروژه شهرداری در سطح استان خراسان جنوبی با ۵۲ باب مغازه در دو هزار و ۵۰۰ متر زیربنا و جانمایی پیاده رو و پارکینگ و ایستگاه مسافر ، ۵۴ میلیارد تومان هزینه شده و زمینه اشتعال ۱۰۰ نفر فراهم خواهد شد.
 
مهندس اکبری بیان کرد: پروژه بعدی احداث فاز دوم پارک خطی ولیعصر با متراژ یک هزار و ۲۰۰ متر مربع با اعتبار ۹۰۴ میلیون تومان شامل کف سازی،جوی و جدول ، مبلمان و روشنایی است که جزو پروژه های شاخص استان نیز به شمار می رود.
 
وی افزود: جدول سازی و پیاده رو سازی معابر شهری به متراژ سه هزار متر مربع و اعتبار ۶۲۰ میلیون تومان ، بهسازی و روکش آسفالت معابر به متراژ ۲۰ هزار متر مربع با اعتبار پنج میلیارد تومان، احداث ایستگاه جدید پلیس واقع در میدان انقلاب با اعتبار ۱۹۰ میلیون تومان که یکصد میلیون تومان توسط خیر تامین شده است، احداث ایستگاه کارگری و دفتر انجمن صنفی کارگران برای اولین بار در استان به منظور ساماندهی و اتصال حلقه مفقوده کارگر و کارفرما در شهرستان، از دیگر پروژه های مهم قابل افتتاح شهرداری در این ایام است.
 
وی با بیان اینکه 6 پرونده سرمایه گذاری با ارزش افزوده بالا برای املاک شهرداری دردستور کار داریم، افزود: یکی از این پروژه ها مجتمع عقیق فردوس است که در حال انعقاد قرارداد با سرمایه گذار هستیم و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
 
شهردار فردوس گفت: پروژه بعدی زمین 9 هزار متر مربعی رو به روی شهرداری، به عنوان بزرگترنی پروژه سرمایه گذاری بین شهرداری های خراسان جنوبی به شمار میرود، که شامل یک طبقه تجاری و 4 طبقه مسکونی خواهد بود. اکبری افزود: احداث سوغات سرا و ارائه خدمات به مسافر در قالب 30 باب مغازه، احداث مجتمع تجاری روبه روی سه راهی پست و باز گشایی این مسیر، احداث مجتمع صنفی صنعتی به عنوان پروژه اقتصادی که به خدمات وصنایع فنی واگذار خواهد شد، دیگر پروژه های سرمایه گذاری شهرداری است که سعی خواهیم کرد طی سه سال آینده به سرانجام برسانیم. وی تصریح کرد: هدف از اجرای این پروژه ها علاوه بر ایجاد اشتغال در شهرستان، ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری را در بر خواهد داشت. 
 
شهردار فردوس به معضل سگ های بلاصاحب سطح شهر اشاره کرد و گفت: به منظور ساماندهی سگ های بلاصاحب در شهر، پناهگاهی به مساحت یک هزار و 900 متر با اعتبار 450 میلیون تومان احداث شده که در حال حاضر 230 قلاده سگ در این مکان نگهداری می شود.
 
مهندس اکبری افزود: یک تعداد از این سگ ها از شهر های اطراف به شهر فردوس منتقل و رها سازی میشوند که این موضوع از مشکلات اصلی ما در این حوزه است.
 
وی بیان کرد: افرادی که سگ نگهبان دارند سگ های خود را شب در سطح شهر برای تهیه غذا رها می کنند که همین موضوع برای شهروندان مشکلات زیادی را به وجود آورده است.
 
شهردار فردوس با تاکید بر اینکه چنانچه سگ نگهبان در سطح شهر مشاهده شود جمع آوری خواهد شد، گفت: تعدادی از همشهریان که از روی دلسوزی درب منازل خود غذا برای سگ ها میگذارند موجب تجمع سگ در آن محله می شود که نیاز است این موضوع نیز ساماندهی شود.
 
مهندس اکبری افزود: به منظور تأمین غذای مورد نیاز این سگ ها باکس هایی را در سطح شهر جانمایی خواهیم کرد تا مردم غذا را داخل این باکس ها قرار دهند و از تجمع سگ در محله ها جلوگیری کنیم.
 
 شهردار فردوس گفت: پس از ابلاغیه مدیریت فنی راهور مبنی بر تعطیلی نمایندگی های آموزشگاه رانندگی موتورسیکلت به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی، آموزشگاه فردوس که نمایندگی سرایان بود، تعطیل شد.
 
مهندس اکبری افزود: با تعطیل شدن این اموزشگاه در شهرستان فردوس، متقاضیان اخذ گواهینامه موتورسیکلت مجبور به تحمل هزینه و سفر به شهرستان های همجوار بودند که در این راستا ایجاد آموزشگاه مستقل در دستور کار قرار گرفت.
 
وی بیان کرد: طبق توافق با یکی از مدیران آموزشگاه رانندگی در شهرستان، مکان اولیه اموزشگاه موتورسیکلت در بهترین منطقه پارک دلگشا به متراژ یک هزار متر مربع و اعتبار 160 میلیون تومان، جانمایی شده و مرحله اول تأیید توسط راهور انجام شده است و منتظر تأیید مسئولین راهور استانی و کشور هستیم.
 
شهردار فردوس گفت: زیبا سازی میادین شهر خصوصا میدان 22 بهمن(سعد آباد) که مورد اعتراض تعداد زیادی از مردم بود، اجرای نورپردازی در خصوص بهسازی و تحول در این میدان با اعتبار 240 میلیون تومان در دستور کار قرار گرفت که دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.
 
مهندس اکبری افزود: پروژه میدان غدیر نیز به دلیل برودت هوا بیست روز متوقف شد که به محض مساعد شدن هوا کار آغاز خواهد شد که پیش بینی میکنیم تا پایان سال به بهره برداری برسد.
 
وی بیان کرد: در پروژه مجتمع فرهنگی انصار الشهدا واقع در شهرک انصار ، زمین و اجرای فونداسیون برعهده شهرداری بوده که انجام شده و مابقی اجرای پروژه توسط هیئت امنای این شهرک انجام خواهد شد.
 
شهردار فردوس در خصوص آماده سازی سایت نهضت ملی مسکن، نیز گفت: در بحث نهضت ملی مسکن 87 هکتار به محدوده شهری اضافه شد که طبق توافق با اداره راه و شهرسازی آماده سازی سایت و خاک برداری توسط شهرداری انجام خواهد شد.
 
مهندس اکبری افزود: فاز اول اماده سازی سایت 17 هکتاری به صورت کامل انجام شده و زمین به متقاضیان تحویل داده شده است .
 
وی تصریح کرد: حجم عملیات خاک برداری در سایت 17 هکتاری 80 هزار متر مربع با اعتبار 7 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده است.
 
شهردار فردوس با بیان اینکه یکی از پروژه های هزینه بر شهرداری تملک و بازگشایی معابر و خیابان هاست، گفت: با توجه به ترافیک در محدوده بلوار جمهوری، بازگشایی این خیابان در دستور کار قرار گرفته است که تا پایان عملیات بازگشایی 5 میلیارد تومان در بحث تملک هزینه در بر خواهد داشت.
 
مهندس اکبری افزود: در بحث بازگشایی و تعریض خیابان خرمشهر نیز تملک هر خانه حداقل 600 میلیون تومان است هزینه در بر دارد که پیگیر این خیابان هم هستیم.
 
وی در خصوص بهسازی ورودی های شهر فردوس نیز گفت: بهسازی ورودی فردوس از سمت طبس، در اختیار اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بوده که به دلیل نبود اعتبار به شهرداری محول کرده اند، اما شهرداری نمی تواند هزینه آسفالت سطح شهر را در ورودی ها هزینه کند.
 
شهردار فردوس گفت: در راستای ایجاد فضای مناسب برای اشتغال جوانان، چند پروژه در اولویت شهرداری قرار گرفته است.
 
اکبری افزود: در این طرح پارک های مد نظر برای ایجاد کافه کتاب، کافی شاپ و سوغات سرا، به صورت رایگان به متقاضیان به مدت ده سال واگذار می شود و پس از ده سال افراد می توانند به عنوان مستاجر شهرداری فعالیت خود را ادامه دهند و یا سازه و مکان را واگذار نمایند.
 
وی گفت: در پارک های ملت، خیام و پارک دلگشا زمین هایی به همین منظور در نظر گرفته شده است.
 
خودکفایی واحد تاسیسات شهرداری در تولید پایه چراغ
شهردار فردوس با اعلام این مطلب گفت: کلیه پایه چراغ های مورد نیاز شهر توسط واحد تاسیسات شهرداری تولید می شود که با این کار توانستیم 40 تا 50 میلیون تومان در این خصوص صرفه جویی کنیم.
 
مهندس اکبری افزود: همچنین واحد تاسیسات شهرداری امادگی تولید پایه چراغ های مورد نیاز شهرستان های همجوار را نیز دارد.
 
وی بیان داشت: تنورخانه هایی نیز در پارک ملت جانمایی شده تا همشهریان بتوانند با استفاده از سرشاخه های هرس شده نان مورد نیاز خود را در این تنور خانه ها پخت کنند.
 
شهردار فردوس گفت: در آرامستان بهشت اکبر طرحی مبنی بر احداث مقبره های خانوادگی پیشنهاد شده تا خانواده ها در ایام اخر هفته برای زیارت اهل قبور خود متفرق نشوند.
 
 
 
 
 
 

منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *