نشست خبری شهردار فردوس بمناسبت فرارسیدن نود و ششمین سالگرد تاسیس شهرداری فردوس و روز فردوس برگزار شد.

 

شهردار فردوس در نشست خبری که به مناسبت ۹۶ سالگرد تاسیس شهرداری فردوس برگذارشد، اقدامات صورت گرفته در زمینه کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری نیروی انسانی و امکانات این شهرداری را که در ابتدای آغاز فعالیت خود به عنوان اولین اولویت از آن نام برده بود را تشریح کرد .

مهندس حسین اکبری گفت: با شناختی قبلی و بازدیدهایی که در فرصت یک ماهه قبل از اخذ ابلاغ از ۹ انبار شهرداری که هر کدام در یک منطقه و با یک انباردار اداره می‌شد داشتم و ضرورت احداث انبار مرکزی و یک مسئول تجمیع را دیدیم که ظرف ۱۰ روز آینده اجرایی و سازکار نرم‌افزاری آن نیز تا یک ماه آینده آماده خواهد شد .

وی در ادامه گفت : در راستای بهره وری ، صرفه جویی و استفاده از ظرفیت نیروهای داخل شهرداری با راه اندازی واحد تأسیسات ، شهرداری دیگر در این زمینه نیازی به خارج از شهرداری نخواهد داشت

مهندس اکبری به ظرفیت‌های اشتغال پایداری که شهرداری هم می تواند در آن سهیم باشد اشاره کرد و گفت: سه هزار واحد صنفی در شهرستان وجود دارد و ما ۲۹ فرصت سرمایه‌گذاری را طی یک ماه و نیم گذشته شناسایی کرده و به جلسه شورای عالی سرمایه‌گذاری نیز برده ایم که امیدواریم در ۴ سال آینده برای 150-۱۰۰ نفر از طریق امکاناتی که در اختیارشان می گذاریم شغل ایجاد کنیم.

 وی با اشاره به ۵۴ واحد تجاری مجتمع تجاری خطی شهید بهشتی که در دهه فجر کلنگ زنی خواهد شد و۴۰ واحد تجاری مجتمع عقیق و واحدهای پراکنده دیگر در سطح شهر اظهار امیدواری کرد که این پروژه ها در 4 سال آینده به بهره برداری برسد .

شهردار فردوس تصریح کرد: از اول انقلاب ۲۰۷ واحد تجاری توسط شهرداری فردوس ساخته شده که بنا داریم در این ۴ سال آینده  ۱۰۰ تا ۱۵۰ واحد دیگر را وارد عرصه شهری کنیم تا علاوه بر ایجاد اشتغال گامی در جهت کاهش هزینه اجاره بها داشته باشیم چرا که یکی از مهم‌ترین علت‌های افزایش اجاره‌بها را عرضه کم و تقاضای زیاد می بینیم

مهندس حسین اکبری  از تجربه خوب جلسات مشترک ۸ شهرداری منطقه که در یک حوزه انتخابیه قرار دارند گفت و اظهار داشت: به جای اینکه هر شهرداری به طور مجزا با نماینده یا استانداری ارتباط بگیرد با این وحدت رویه مطمئناً کارها بهتر و ساده تر خواهد شد مخصوصاً که اکثر مشکلات شهرداری ها مشترک است .

شهردار فردوس به دغدغه های مردم هم اشاره کرد و افزود: هر بار که بیمارستان حضرت رسول(ص) مراجعه می‌کردیم کارکنان از خروجی بیمارستان که خاکی بود گلایه داشتند که در فاز اول لاین ۴ متری آسفالت شد و فاز بعدی آن بعد از تملک دو قطعه زمین، احداث میدان کوچک در پشت پمپ cng و مراحل زیرسازی، محور کنارگذر فردوس به اسلامیه تا بیمارستان حضرت رسول تا اواسط دی ماه تکمیل خواهد شد .

مهندس اکبری از جانمایی باکس های نخاله در سطح شهرگفت و تصریح کرد: این باکسها در جاهایی که احساس می‌شد نیاز بیشتری هست گذاشته شده و توسط بخش خصوصی جمع آوری می‌شود که در فازهای بعدی به 25 باکس افزایش خواهد یافت .

وی به طرح ضربتی جمع آوری سگ های ولگرد در طی سه روز آینده اشاره کرد و افزود : محلی به عنوان محل نگهداری سگهای ولگرد توسط واحد تاسیسات به صورت جهادی در حال آماده‌سازی است که طی سه روز آینده ۹۰ درصد سگ های ولگرد جمع‌آوری و به این محل منتقل خواهند شد که برای نگهداری و واکسیناسیون آنها نیز با بخش خصوصی  و اداره محترم دامپزشکی مذاکراتی داشته ایم و به شهروندان اطمینان خاطر می دهیم بر اساس حق حیاتی که هر موجود زنده‌ای دارد نگهداری خواهند شد.

 شهردار فردوس در مورد ابهام حذف دیوار پارک ملت هم گفت: در بازدیدهای سرزده ای که از این محل داشتم چیزهایی مشاهده کردم که در شأن فردوس نبود و از طرفی از ۱۰ سال گذشته در سیستم مدیریت شهری نیز دیوار برای پارک های درون شهری در نظر گرفته نمی شود و با توجه به اینکه یکی از نقاط محل اتراق مسافران نوروزی نیز می‌باشد در نظر داریم علاوه بر احداث سرویس بهداشتی جدید یک نمازخانه هم احداث کنیم و برای زورخانه نیز سرویس بهداشتی احداث خواهد شد و در فاز دوم این پروژه بهسازی خود پارک را خواهیم داشت.

 وی از قطع ارتباط شهروندان و شهرداری هم گفت و اظهار داشت: شهروندان خواسته های کوچکی دارند که اگر به آنها توجه شود شهرداری را خدمتگزار خود خواهند دید و مطمئنا برای پرداخت عوارض نیز اشتیاق خواهند داشت چرا که به این باور خواهند رسید که شهرداری در خدمت شهروندان است ،که به این منظور واحد اورژانس خدمات شهری را راه‌اندازی کرده‌ایم که در پایان خدمت ارائه شده نیز با شهروند تماس گرفته می‌شود و میزان رضایتمندی از خدمت ارائه شده ثبت می‌گردد ،که این طرح به عنوان طرح الگویی از طرف دفتر امور شهری به کلیه شهرداری های استان معرفی شده است.

 مهندس اکبری افزود : امسال فقط ۱۲ درصد مردم عوارض شان را پرداخت کرده اند و تصمیم داریم به جای ابلاغ رای کمیسیون ماده ۷۷ خدمات ارائه کنیم تا این فاصله ها برداشته شود.

 وی از طلب یک و نیم برابری بودجه یکسال شهرداری فردوس از ادارات دولتی شهرستان خبر داد و گفت: همه این مبلغ دارای رای کمیسیون ماده ۱۰ و ۷۷ است که اگر دولت هم این طلبکاری ما را بدهد در واقع همان حمایتی که باید از شهرداری شود را انجام داده است و ما به اعتبار دیگری نیاز نداریم .

وی از مشکلات مالی شهرداری گفت و اظهار داشت: ۱۵ باکس زباله کم داریم ولی نمی‌توانیم بخریم. جدول‌ها دو سال و نیم است که رنگ آمیزی نشده است، ۵ ماه اضافه کاری همکارانمان را پرداخت نکرده ایم حقوق با ۸ روز تاخیر پرداخت می‌شودو به این 5 میلیارد بدهی به بازار و غیره را نیز اضافه کند .

مهندس اکبری در جواب سوال خبرنگاری که پرسید عدم استقبال سرمایه گذار همیشه چالش بزرگی برای شهرداری بوده ، برای آن چه راهکاری دارید؟ گفت: هر کس با هر شرایطی که دارد برای سرمایه گذاری ورود کند در کنارش هستیم و نمی گذاریم که برگردد.

شهردار فردوس در خصوص برنامه‌های روز فردوس نیز گفت: به پیشنهاد نخبگان و بزرگان مقرر شد که مثل سال‌های گذشته به یک جشن اکتفا نکنیم و امسال برای همایش بزرگی آماده شدیم که متاسفانه به دلیل قرمز شدن شهر فردوس در رنگبندی ستاد کرونا با توجه به صحبت ها و همفکری های مسئولان شهری این همایش قرار است به صورت مجازی برگزار شود و در کنار آن وبینار های تخصصی در دانشگاه های شهرستان بسته به نیاز هر دانشگاه برگزار خواهد شد و برنامه های جانبی نیز به صورت مسابقه و غیره در سطح مدارس شهر نیز برگزار خواهد گردید.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *