جشن بزرگ روز فردوس برگزار شد

به مناسبت دهم آذرماه روز فردوس مصادف با نودو چهارمین سال تاسیس شهرداری فردوس مراسم جشن بزرگی در محل سالن لاله های سرخ شهرستان برگزار شد.

این‌مراسم که باحضور معاونت عمرانی استانداری و مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری و مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری و مدیر کل هواشناسی استان و جمعی از مسئولین شهرستان و با حضور پر شور مردم شهرستان فردوس در سالن ورزشی لاله های سرخ برگزار شد برنامه های متنوعی نظیر اجرای موسیقی، آوزاه های محلی ، نمایش تئاتر توسط گروه هنری نبوت اسلامیه ، رونمایی از 3 کتاب با عناوین اسب های رویایی و خاطرات یک برگ، آثار نویسنده نوجوان سیده هستی جعفری و کتاب نام نامه توصیفی (معرفی اماکن، ‌مشاغل و مراسم فردوس) ‌اثر هادی دانش مقدم و چندین برنامه شاد و بیاد ماندنی برای مردم شهرستان فردوس رقم زد.

در این مراسم مهندس علی کاظمی شهردار فردوس طی سخنانی از اعلام آمادگی شهرداری برای واگذاری زمین و امکانات به جوانان و مردم برای ایجاد اشتغال و مشارکت مردم در توسعه شهر خبر داد و افزود: شهروندان فردوس با توجه به فرهنگ غنی وکهن وظایف شهروندی خود را بدرستی انجام می دهند و امنیت این شهر که زبانزد جهانی دارد مرهون چنین مردم با ایمان و با تقوایی است.

وی تصریح کرد: شهرداری فردوس توانسته در یکسال گذشته 160 میلیارد تومان کمک های نقدی و غیر نقدی را جذب کند که موفقیت مهمی است و آنرا برای رفاه و آسایش مردم هزینه کند.

رئیس شورای اسلامی شهر فردوس با اشاره به اینکه شهرداری فردوس، در سال 1304 تاسیس شده و دومین شهرداری خراسان بزرگ بعد از مشهد و اولین شهرداری خراسان جنوبی می باشد افزود:تعامل بسیار خوبی بین مسئولین شهرستان و نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه و فرماندار وجود دارد و به همین دلیل نیز اتفاقات مثبتی در راستای توسعه و عمران فردوس و منطقه در حال شکل گیری است و انجام شده است .

وی افزود : در حوزه بهداشت و درمان ، شهرستان فردوس دارای دو بیمارستان و یک مرکز اورژانس مجهز می باشد که بعد از بیرجند دومین قطب درمان استان را دارا می باشیم بزودی 8 متخصص جدید به حوزه پزشکی فردوس اضافه شده و با پیگیری های شورای اسلامی شهر فردوس و نماینده محترم ، امام جمعه ، فرماندار و شبکه بهداشت و درمان فردوس و بویژه پیگیری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، سی تی اسکن جدید فردوس خریداری شده و تا چند روز دیگر بارگیری می شود و در فردوس انشاالله نصب خواهد شد.

سید کمال الدین میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری به برگزاری جشن ملی روز روستا برای اولین بار در استان خراسان جنوبی با حضور معاون اول رئیس جمهور و برکات این مراسم اشاره کرد و گفت: برای توانمند سازی روستاها و استان تصمیمات مهمی گرفته شد که ایجاد هزار هکتار گلخانه در سطح استان، اختصاص 500 میلیارد تومان برای راه اندازی مجتمع های آبرسانی روستاها و 220 میلیارد تومان اعتبار جهت شبکه راههای استان فقط نمونه ای از آنهاست.

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا بابایی امام جمعه فردوس نیز از مردم ولایتمدار فردوس خواست فرهنگ دینی و انقلابی را هر چه بیشتر در این شهر ارتقاء بخشند و در مراقبت از نسل جدید در مقابل هجمه های فرهنگی شدید دشمنان محافظت کنند.

حسن میرزایی فرماندار شهرستان فردوس از هم افزایی سه شهر فردوس، سرایان و بشرویه سخن گفت و افزود: هر کدام از این شهرها از امکاناتی برخوردار شود سایر شهرهای همجوار نیز می توانند از آنها استفاده کنند و این موضوع لزوم هم گرایی و هم افزایی مسئولان و مردم این شهرها را بیشتر می کند.

 

 

 


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *