طرح بهنگام سازی اطلاعات املاک سطح شهر در فردوس آغاز شد.

شهردار فردوس ضمن اعلام این خبر از برداشت میدانی اطلاعات کلیه اماکن مسکونی ، تجاری ، دولتی ، خدماتی ، زمینهای بایر و محصور شهر فردوس خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری فردوس ، مهندس کاظمی تصریح کرد : از چندین ماه قبل کار کارشناسی دقیق بر روی اطلاعات املاک موجود ، در شهرداری انجام گرفته و نتیجه آن نیز لزوم اجرای طرحی اساسی و زیرساختی در حوزه های روابط عمومی و شهرسازی بود که پس از طی مراحل قانونی ، قرارداد با پیمانکار منعقد و از ابتدای آبانماه و در اولین مرحله برداشت میدانی توسط نیروهای ممیزی آغاز شده است.
شهردار فردوس اظهار داشت: ” پس از جمع آوری وثبت اطلاعات در نرم افزار های GIS و شهرسازی ، در مراحل بعدی نامگذاری کلیه معابر اصلی و فرعی با در نظرگرفتن نقشه توسعه آینده شهر انجام و بر طبق آخرین استانداردهای بین الملی و. وزارت کشور، ثبت اطلاعات بر روی نقشه های GIS و به روزرسانی بر اساس نظام بلوک گردشی ادامه خواهد یافت.”
وی تسهیل در تصمیم گیری امور شهری، ثبت به روز اطلاعات املاک و تاسیسات شهری من جمله پلاک آبی ، کد پستی ، کد نوسازی، کد اشتراک آب و برق و گاز و تلفن ملک و موقعیت تیرهای برق، خطوط انتقال آب و برق و گاز و تلفن در معابر و ….. در لایه های مختلف نرم افزار GIS را از مهم ترین مزایای اجرای این طرح برشمرد.
مهندس کاظمی با اشاره به اینکه این اطلاعات در آینده مبنای عملکرد شهرداری و حتی شهروندان در بحث آدرس دهی قرار خواهد گرفت ، گفت : با توجه به تغییر نام و یا ترتیب عدد احتمالی حدود نیمی از معابر و همچنین نیاز به یکبار اصلاح اساسی و استاندارد در امر نامگذاری و جلوگیری از بروز مشکلات در زمان توسعه آینده شهر، از شهروندان فهیم فردوس ضمن همراهی و همکاری لازم با ماموران دارای کارت شناسایی شهرداری فردوس ، در ارائه اطلاعات ، دقت و صحت را در نظر بگیرند.
وی اعتبار این پروژه را در سال جاری ۸۰۰ میلیون ریال ذکر کرد و ابراز امیدواری نمود در سال آینده پلاکهای جدید بر سر درب املاک نصب شده و آرمان شهرداری فردوس به عنوان شهرداری الکترونیک به حقیقت بپیوندد.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *