برگزاری اولین مجمع شهرداران ادوار فردوس

 اولین جلسه شهرداران ادوار فردوس با حضور مدیرکل دفتر امور شهری و مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری و اعضای شورا اسلامی و شهرداران اسبق فردوس در سالن جلسات شورای شهر فردوس برگزار شد.

  در این جلسه که ظهر دیروز(15 مهر ماه) در سالن جلسات شورای اسلامی شهر فردوس برگزار شد اخلاقی پور مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان جنوبی گفت : شهرستان فردوس از ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار است که باید این‌ ظرفیت ها را دریابیم و در این راستا، کارکرد شهرداری هم‌ هدفمند خواهد شد.

وی یکی از مهم‌ترین کارکردهایی که می توان‌ برای فردوس تعریف کرد را ایجاد بازار یا برند بین المللی سنگ های قیمتی عنوان کرد وافزود: سازمان همیاری شهرداری های استان درجهت سرمایه گذاری در شهرستان فردوس نهایت همکاری می کند.

اخلاقی پور در خصوص ایجاد بازارچه سنتی گوهر سنگ در فردوس تصریح کرد: از ظرفیت های سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی این منطقه باید نهایت استفاده را کرد و در برند سازی محصولات فردوس از جمله سنگ های قیمتی و انار و زعفران فردوس کار کرد‌ تا نه تنها در جذب گردشگر موثر است بلکه بتوان اسم و آوازه فردوس را خارج از کشور هم مطرح نماییم.

اخلاقی پور از سرمایه گذاری سه طرح در فردوس خبر داد و گفت: در بازدیدی که از مناطق پیشنهادی شهرداری فردوس انجام دادیم در دو طرح سرمایه گذاری و در اجرای یک طرح نهایت همکاری را خود خواهیم نمود و سازمان همیاری ها با ارائه طرح و برنامه های جدید جهت استفاده از قابلیت های شهرستان فردوس همیاری خواهد نمود.

مدیرکل دفتر امورشهری و شوراهای استانداری خراسان‌جنوبی هم به استفاده از زیرساخت های موجود برای تقویت صنعت گردشگری فردوس از جمله آبگرم معدنی، قنات بلده، شهر تاریخی تون و محصول استراتژیک‌ انار تاکید کرد و تصریح کرد باید این داشته ها را کنار هم بگذاریم تا آینده روشنی برای فردوس رقم بخورد.

مهندس علی کاظمی شهردار فردوس گفت : شهرستان فردوس در سطح منطقه ای جزو شهرهای سرآمد است و در جایگاه چهارم‌ جمعیتی استان قرار دارد و به سبب قابلیت های فرهنگی و هنری می تواند شهری با ظرفیت گردشگری و مقصد برگزاری جشنواره های منطقه ای و استانی باشد.

شهردار فردوس گزارشی از فعالیت های انجام شده و برنامه ها و پروژه هایی از قبیل ساماندهی ورودی های شهر، فضاسازی و زیبا سازی میادین، توسعه پیاده روسازی خیابان های اصلی، تجاری سازی بلوارهای اصلی، مرمت و بازسازی منطقه سردشت و…. خبر داد. 

وی با اشاره به اینکه در سال جاری تحقق بودجه شهرداری در حالت خوش بینانه ۵۰ درصد محقق خواهد شد، گفت: کاهش توان شهرداری ایجاب می کند که به سمت و سوی تهیه طرح مطالعاتی پیش برویم و از انجام‌ اقدامات سلیقه ای پرهیز کنیم. 

مهندس کاظمی، ساماندهی ورودی های شهر، مناسب سازی معابر، ارتقای محیط شهری، فضاسازی بازار، پیاده روسازی‌، تامین پارکینگ در مناطق پرتراکم شهر، ارتقای پارک‌ بانوان، تهیه بسته مشارکتی شهرداری، تهیه طرح جامع گردشگری، مرمت بافت تاریخی محله سردشت و اجرای برنامه ها و جشنواره های فرهنگی و هنری را از اولویت ها و برنامه های در دست اقدام‌ شهرداری فردوس عنوان کرد.

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار فردوس نیز تنها راه برندسازی این شهرستان را گردشگری عنوان کرد و گفت: با همه تلاش هایی که در حوزه صنعت انجام شده اما به دلیل مشکلات آب، برق و زیرساخت ها چندان موفق نبوده ایم و برای توسعه شهرستان باید به سراغ تقویت گردشگری برویم.

مرتضی رئیسی، افزایش جمعیت و نیز استفاده از مصالح موجود در شهرستان برای ساخت و ساز و احداث بناهای سنتی را از دیگر راهکارهای توسعه و معرفی بیشتر شهرستان در سطح‌ منطقه اعلام کرد.

در ادامه اعضای محترم شورای اسلامی شهر فردوس و شهرداران اسبق فردوس نقطه نظرات خود را در خصوص پتانسیل ها و قابلیت های ویژه شهرستان فردوس از لحاظ برند سازی و برنامه ها و پروژه ها بیان‌نمودند.

در حاشیه این مجمع نیز مدیرکل دفتر امور شهری ، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری ،شهردار و اعضای شورا اسلامی فردوس از محل های پیشنهادی شهرداری فردوس جهت مشارکت در سرمایه گذاری بازدید کردند.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *