احداث سلول دفن بهداشتی جدید (ترانشه) پسماند زباله شهری فردوس

شهردارفردوس در توضیح این خبر گفت: با هدف رفع مشکلات محل دفن زباله های شهری و جلوگیری از تبعات زیست محیطی ، #شهرداری_فردوس احداث سلول (ترانشه) اصولی و استاندارد‌ را در دستور کار قرار داد.

وی با بیان اینکه عملیات احداث سلول دفن جدید با هدف دفن زباله ها بصورت بهداشتی و همچنین کنترل و مدیریت شیرابه و به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی دفن پسماند در حال اجرا است، اظهار کرد: این سلول جدید با ظرفیت پذیرش ۸ هزار مترمکعب پیش بینی شده است که عملیات خاکبرداری، شیب بندی، زهکشی و مخزن ذخیره شیرابه با هدف جلوگیری از نفوذ شیرابه به خاک انجام و از آب تصفیه حاصل از شیرابه ها برای احداث فضای سبز موردنیاز پیرامون سایت زباله بهره برداری خواهد شد.

 مهندس کاظمی تولید پسماند‌ها در زندگی انسان را امری اجتناب ناپذیر دانست و افزود : شیرابه یکی از مهم‌ترین آلاینده‌ها در محل دفن پسماند است و این معضل می‌تواند عامل آلودگی آب‌های سطحی و زیرزمینی باشد که باید تحت کنترل قرار گیرد .

شایان ذکر است سالانه حدود ۱۱ هزار تن زباله در سطح شهر فردوس جمع آوری می‌شود که مکان مناسب برای دفن این میزان زباله تولید شده، همواره از دغدغه‌های شهرداری بوده است.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *