تشریح عملکرد یکساله سازمان آتش نشانی فردوس

 

مراکز و سازمانهای آتش نشانی و خدمات ایمنی از مهمترین و حساسترین واحدها و سازمانهای تحت پوشش شهرداریهای کشور و از ارگانها و نهادهای بین المللی و جهانی است . حفاظت از جان و مـــال مردم و ثروتــهای مــلی در مقابل حوادث ، نجات جــان انسانها و حتی حـــیوانات و حبس شدگان ،امداد رسانی ، تجسس ، رها سازی اعضاء بدن انسان ، ایمن سازی محیط زندگی ، آموزشهای لازم در امور آتش نشانی و خدمات ایمنی و دهها وظیفه مهم دیگر این وجاهت و مسئولیت را برای مدیران و پرسنل خدوم این مراکز سنگین تر و با تعهدی افزون تر روبرو ساخته است .

شهردار فردوس ضمن تسلیت ایام محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و 7 مهر، “روز آتش نشانی و ایمنی” گفت :
تقارن این مناسبتها یادآور رشادتها و ایثار شهدا و رزمندگان در دفاع از اسلام و مردم و فداکاری آتش نشانان در شرایط صلح و جان فشانی و ایثار برای نجات جان و مال انسانهاست. مجموعه کارکنان این واحد به ضرورت برقراري ایمنی در سطح شهر، آگاهی کامل داشته و برنامه هایشان را به گونه اي تنظیم کرده اند که بتوانند علاوه بر انجام وظایف و مسئولیت هایی که بر عهده دارند ، جلب مشارکت عمومی و افزایش آگاهی مردم را به سوي ایمنی بیشتر سوق دهند.

مهندس کاظمی تعداد نیروهای این واحد را 6 نفر در سه شیفت برشمرد و افزود: براساس استانداردهاي جهانی براي هر 50 هزار نفر جمعیت یک ایستگاه آتش نشانی و برای هر 2500 نفر یک آتش نشان در شهرها باید وجود داشته باشدکه برابر این استانداردها کمبود نیرو در این واحد احساس شده که تلاش ما برای ارتقا این واحد به سازمان و افزایش نیرو خواهد بود.

وی با اشاره به این که وظایف و خدمات آتش نشانی فردوس به دو بخش اطفاي حریق و امداد و نجات تقسیم می شود ، اظهار داشت : واحد آتش نشانی فردوس از مهر ماه گذشته در مجموع 221 مورد عملیات داشته که 74 مورد آن مربوط به اطفاي حریق و 147 مورد مربوط به حوادث امدادو نجات می باشد.

این واحد همچنین در ساخت و سازهای سطح شهر و بهره برداري از اماکن احداث شده ( مسکونی ،تجاری، ادارات و… )، حداکثر تلاش خود را جهت ارتقا ایمنی آنها انجام داده و برابر نکات ایمنی که طبق قوانین مصوب به مالکین ابلاغ میشود از جمله نصب کپسولهای آتش نشانی و… نسبت به تایید صدور پایان کار اقدام نموده است.

نوع حریق

تعداد عملیات

نوع حادثه

تعداد عملیات

آتش سوزی خشک

63

وجود مار

11

آتش سوزی مایعات

1

وجود حیوانات وحشی

29

آتش سوزی گازی

10

تصادف

5

سرنگونی خودرو

9

حبس شدن

11

گیرکردن افراد

12

سقوط در چاه

1

سقوط در چاله

6

آسانسور

2

نشت گاز

3

بیرون آوردن اشیا

7

آب کشی-سیلابها

23

سایر

28


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *